Välkommen till Murklans förskola en del av Kungsängsskolan. De samlade förskolorna och skolorna i Smedby - Rambodalsområdet. Vi bildar barnen/eleverna för var de ska vara i framtiden, inte var vi är idag.

torsdag 27 april 2017

Städpatrullen till er hjälp

Hejhej Bloggen!

Idag så började jag fröken Karin dagen med att städa i personalrummet, medans jag städar på där inne så märker jag att allt fler barn som droppar in blir nyfikna på det jag gör och tillslut så står det 7 nyfikna barn som hoppar runt och frågar om de får hjälpa till, självklart tänkte jag! medans jag går iväg och hämtar mer redskap så märker jag när jag kommit tillbaka hur barnen delat in sig i olika stationer och går verkligen in för detta. Blir jätteglad och stolt över hur duktiga de är. De delegerade ansvar till varandra, samarbetade, peppade varann och kommunicerade jätte bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar